عوارض لیفت صورت با نخ

یکی از جراحی های زیبایی در حوزه پزشکی لیفت صورت با نخ می‌باشد و مثل سایر عمل های جراحی معایا و مزیت هایی را دارا می‌باشد. اکنون در ادامه عارضه های لیفت صورت با نخ را می‌خواهیم برایتان ذکر کنیم. لیفت با نخ در سال های اخیر میان بیمار ها و پزشک ها محبوبیت بسیاری ایجاد کرده است. لیفت با نخ به علت اینکه خطر خیلی کمی دارد و هم چنین به علت اینکه  یک روش غیر جراحی می‌باشد طرفدار های زیادی را به خود جلب کرده است. ولی مثل هر عمل های زیبایی دیگر عارضه های جانبی را نیز دارا می‌باشد. موارد زیادی وجود دارد و برای  کسانی که به دنبال روش غیر جراحی هستند لیفت با نخ گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

با ما همراه شوید تا بعضی از عارضه های احتمالی لیفت صورت نخ و همین طور راه های جلوگیری از آن ها را برایتان ذکر کنیم.

عوارض لیفت صورت با نخ

روش های لیفت به کمک نخ از روش های امن می‌باشد اما با این وجود همیشه خطر ها و عوارضی وجود دارد که این عوارض عبارت است از:

• درد و ناراحتی

اگر چه روش های لیفت با نخ کم تهاجمی می‌باشند ولی به طور کامل هم بدون درد نیستند به خاطر همین ناراحتی و درد از شایع ترین شکایت و عوارضی می‌باشد که گزارش شده است.

• تورم و درد، کبودی

در بعضی مواقع بیماران بعد از عمل کبودی، درد و تورم را تجربه می‌نمایند اگر چه از شایع ترین عوارض گزارش شده نمی‌باشد ولی هم چنان از عوارض برتر می‌باشد اما با وجود این بیشتر بررسی ها ترجیح می‌دهند که درد، ناراحتی، کبودی و تورم را از جمله عوارض به حساب نیاورند.

• عفونت

عفونت از دیگر عوارضی احتمالی می‌باشد که امکان دارد  در اثر انجام عمل لیفت با نخ به وجود آید.

• عدم تقارن صورت

یکی دیگر از عوارض احتمالی بعد از انجام لیفت صورت با نخ عدم تقارن صورت می‌باشد. عوامل مختلفی وجود دارد که موجب به وجود آمدن عدم تقارن در صورت می‌شود، مثلا استفاده نمودن از مواد بی حسی، و یا کافی نبودن لیفت در یک طرف می‌باشد.

• بیرون زدگی، اکستروژن و جابه جایی نخ ها

به علت ضعیف بودن خار های نخ و یا هنگامی که روی ناحیه ای از محل لیفت یک نخ بخیه شده قرار می‌گیرد، بیرون زدگی، اکستروژن و جابه جایی نخ ها ایجاد می‌شود

• بی نظمی و فرو رفتگی

بعد از عمل در بیمار ممکن است فرو رفتگی و بی نظمی به وجود آید. از شایع ترین ناحیه هایی که در بافت زیر جلدی قرار میگیرند نواحی زاویه دهان و یا گونه فرو رفته می‌باشد که امکان دارد حرکت ها و یا حالت های صورت بیش از اندازه به وجود آید.

• موقتی تر نسبت به موارد مشابه

تا ده سال امکان دارد که اثر های لیفت صورت معمولی دیده شود، به طوری که لیفت صورت با نخ بین شش الی دو سال می تواند طول بکشد.

• در ابتدا برای علائم پیری تاثیر گذار هستند.

برای نشانه های پیری در درجه اول موثر می‌باشد هم چنین اشخاصی که از لیفت با نخ بیشترین سود را میبرند در گروه سنی 35 تا 55 سال می‌باشند.

• یک روش درمانی جراحی در نظر گرفته می‌شود.

لیفت با نخ  را به عنوان یک عمل  جراحی جزئی در نظر می‌گیرند به همین خاطر بعد از بریدن پوست، کبودی، خطر عفونت، موج دار شدن پوست، بی حسی موقتی و هم چنین ناراحتی به طور موقت وجود دارد.

• نسبت به موارد مشابه گران می‌باشد.

بعضی از کلینیک ها به خاطر هر برش و یا هر نخ هزینه دریافت می‌نمایند در صورتی که لیفت صورت با نخ هزینه کم‌‌تری نسبت به لیفت کامل صورت دارد، این واقعیت را باید بیمار در نظر بگیرد که اثر های لیفت با نخ به اندازه لیفت کامل صورت دوام نخواهد داشت.

جمع بندی درمورد عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش های درمانی ارزان، سریع و پر بازده می‌باشد و مشکلات و عوارض شایع و رایج مربوط به آن بیشتر مربوط به خطاهای فنی می‌باشند و احتمال وقوع عوارض دیگر در کل فرآیندهای زیبایی وجود دارد. پس، توصیه ما بر این است که همیشه از خدمات کلینیک‌های شناخته شده و معتبر برای دریافت نمودن خدمات زیبایی استفاده کنید و زیبایی خود را به خاطر هزینه یا هر دلیل دیگری خراب نکنید. هم چینن توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز عوارض به یک پزشک باتجربه و با مهارت مراجعه نموده و به رعایت توصیه ها و مراقبت های پزشک متخصص بپردازید.

سوالات درمورد عوارض لیفت صورت با نخ

عوارض لیفت صورت با نخ چیست؟

این عوارض شامل درد،‌ تورم، کبودی، هماتوم، عدم تقارن، عفونت و... می‌باشد.

آیا تمام افراد می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند؟

خیر. افرادی که در ادامه ذکر می‌کنیم مجاز به استفاده از این روش درمانی نمی‌باشند:
خانم های باردار و شیرده
کسانی که دارو های ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.
کسانی که فشار خون دارند.
مبتلایان به اختلالات عصبی و روانی
افرادی که به شیمی درمانی مبتلا هستند.
مبتلایان به هپاتیت
و...

چه چیز هایی بهتر است در جلسه مشاوره به پزشک گفته شود؟

توصیه می‌شود پزشک زیبایی خود را از هر گونه درمانی که قبل از این دریافت نموده‌اید و داروهایی که اکنون مصرف می‌کنید مطلع سازید.